Šiuo metu yra prisijungę 61 svečias ir 2 nariai Jūs esate neprisijungęs |
Naudotojas Slaptažodis Prisiminti mane šiame kompiuteryje
| registruotis | Lietuvos vėliava Angliška vėliava
Visuomeninė Lietuvos LGBT svetainė
Visuomeninė Lietuvos LGBT+ svetainė
COX

Apklausa

Kaip vertinate pastarųjų mėnesių diskusijas LGBTQ+ klausimais?

Rezultatai | Kitos apklausos

Balsų: 88, komentarų: 0

Renginiai

Visi renginiai »

Reklama



Atsiuntė Oxious, trečiadienį, 2021.03.03 19:20. Perskaityta 227 kartus

"O kaip su tų žmonių tėvais, suprask, pagimdžiusiais „iškrypėlius“ ir „išsigimėlius“? Kaip su jų atžvilgiu skriejančia nepakantos kalba, kuri platinama ir A. Toliatą sujaudinusioje peticijoje, ir kunigų kalbose iš sakyklų tikintiesiems, ir mokyklose moksleiviams? Kaip su ta neapykanta, kurią pasikinkę atakuoja L. Kasčiūno gerbėjai visus tuos, kurie drįsta abejoti jų pasaulio surėdymu?", - retoriškai klausia I. Makaraitytė.

Dar prieš paskelbdamas, kad nedalyvaus TS-LKD partijos pirmininko rinkimuose, nes esą dėl sudėtingos situacijos valstybėje taip nusprendė visi potencialūs Gabrieliaus Landsbergio konkurentai, Laurynas Kasčiūnas, vienas rimčiausių iš jų, savo feisbuko paskyroje emocingai išdėstė, kas jį labai liūdina.

„Tai, kas dabar vyksta viešoje erdvėje, kai bandoma užčiaupti ir niekinti tuos, kurie viešai suabejoja liberalizmo ir kitų kairiųjų ideologijų požiūriu į partnerystę, vadinamas socialines lytis, istorinės atminties politikos bei apskritai tradicinių vertybių neigimu ir siekiu kuo greičiau jas ištrinti iš visuomeninio gyvenimo, liūdina.“

Apeliuodamas į tai, kad mūsų visuomenė yra pliuralistinė, L. Kasčiūnas pareiškia, kad visa visuomenė „negali gyventi pagal vienos ideologijos, tarkime, liberalizmo, politines, kultūrines ar moralines pretenzijas“.

„Visi žmonės turi teisę turėti savo įsitikinimus ir juos laisvai reikšti, o tokią vieni kitų teisę privalome nuoširdžiai gerbti. (...) Lygias teises ir laisves diskutuoti, veikti politiškai turi visi, niekas negali ir neturi jaustis turintis tiesos monopolio ir tuo labiau su tokia agresija ir nekultūra bandyti primesti tai visiems“, – emocingai užbaigė L. Kasčiūnas.

Šis L. Kasčiūno įrašas socialiniame tinkle jo gerbėjų buvo sutiktas su didžiuliu patosu. Vieniems jis pasirodė turįs „kiaušus“, o štai kažkada labiausiai pasižymėjęs tuo, kad apsišvietė kaip konservatorių juodosios kasos iždininkas, Arvydas Vidžiūnas pareiškė: „Leiskite pasvajot: toks turėtų būti mano partijos pirmininko, mano ministrės pirmininkės, mano partijos pareiškimas ir laikysena!“

Tai ką gi apgynė L. Kasčiūnas, parodydamas tuos „kiaušus“ ir įkvėpęs drąsos, ir ne tik konservatoriams? Kelias dienas pavėlavęs į tą bendrą chorą įsilieja ir Prezidentas Gitanas Nausėda, išsitraukęs dar aštresnį žodį – inkvizicija.

„Tai yra globaliniame lygmenyje. Pavyzdžiui, genderizmas, kada pasaulis, mes sakome, šėtonas susimokė netgi politiniu lygmeniu iškreipti žmogaus prigimtį, kada per Lietuvos, per LRT, mokina iškrypėliai, taip šviesiai tiesiai galiu pasakyti – iškrypėliai, lgbtšnikai mokina mus, kas mes esame“, – prieš du mėnesius, prieš Kūčias, moksleiviams ir Pakutuvėnų parapijos tikintiesiems drioksi pranciškonų brolis Paulius Vaineikis. Vienos Lietuvos gimnazijų kapelionas.

„Iškrypėliai, lgbtšnikai“ moko, anot kapeliono, kas yra berniukas, kas yra mergaitė, kas yra vyras ir net kas yra moteris.

Mokyklos bendruomenėje brolis Paulius platina tą pačią peticiją, kurią savo feisbuko paskyroje išplatino ir kunigas Algirdas Toliatas. Ir kurią beplatindamas susidūrė su iki tol nepatirtu kritikos pliūpsniu.

Brolis Paulius, akivaizdu, neturi daug patirties, jis vis dar atviras ir tiesus, kaip tarp saviškių, kunigų ir vienuolių, tad gimnazijos puslapyje pasidžiaugė, kad grįžo į gimnaziją, ir jau dabar tiems, kurie nenori likti „homofobiškoje“ mokykloje, pasiūlo susirasti kitą. O peticiją paragino pasirašyti paaiškinęs, kad Seime rengiami trys Dievo tvarkai ir sveikam protui nesuvokiami įstatymo projektai, o tai yra Stambulo konvencijos ratifikavimas, Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamos informacijos keitimas ir Lyčiai neutralios partnerystės įstatymas, todėl reikia skambinti Seimo nariams, jiems asmeniškai rašyti žinutes, laiškus, nes, anot brolio Pauliaus, šiuos įstatymus priėmus, iškils grėsmė ne tik katalikiškajai gimnazijai, bet ir tikėjimo bei sąžinės laisvei.

Nors Seimo narys L. Kasčiūnas feisbuko įraše postringauja apie Lietuvoje vyraujančią pliuralistinę visuomenę, brolis Paulius pasako atvirai, ką jis gina ir ką turi ginti Seimo nariai – stumdami Stambulo konvenciją, iškrypėliai grasinasi pakeisti Lietuvoje Dievo tvarką.

Kunigas Algirdas Toliatas ne toks tiesmukas, mieste apsitrynęs. Jis tiesiai nepasako, kad peticiją reikia pasirašyti. Jis tik rašo, kad jį „labai palietė platinamos peticijos tekstas“, tad jis kviečiąs apie tai pamąstyti. Kiek vėliau, sulaukęs kritikos, ginasi kvietęs diskutuoti, bet sunku suvokti, kaip ir ką diskutuoti, jei peticijoje deklaratyviai ir gąsdinamai rašoma: „Situacija Lietuvoje rimta. Kova vyksta tikrai didelė. Lietuvos mažumai atstovaujanti jėga ketina transformuoti mūsų visų gyvenimą sau, bet ne Lietuvai palankiu būdu.“

Tik, užuot diskutavęs su kritikais, A. Toliatas pasislėpė už Bažnyčios hierarchų nugaros.

„Tai, kas dabar vyksta viešoje erdvėje, kai bandoma užčiaupti ir niekinti tuos, kurie viešai suabejoja...“ – rašo L. Kasčiūnas.

L. Kasčiūnas sako, kad bandoma niekinti.

Vis dėlto norėčiau jo ir kitų, jam pritariančių arba neva išmintingai tylinčių, arba pasisakančių tik nepagarbos A. Toliatui tema, taip pat, beje, ir šalies prezidento paklausti, o kaip vis dėlto su tais brolio Pauliaus „iškrypėliais, lgbtšnikais“? Jaunais gyvais žmonėmis, jaunuoliais ir jaunuolėmis, ieškančiais savęs, arba vyresniais, atradusiais, bet dar nedrįstančiais, kuriems viešai ir nebaudžiamai klijuojama etiketė, kad jie yra „nuodėmė“, „bausmė“, o prašymas jų nediskriminuoti ir leisti laisvai gyventi kažkokiu mistiniu būdu pažeidžia privilegijuotos daugumos susikurtą tvarką.

O kaip su tų žmonių tėvais, suprask, pagimdžiusiais „iškrypėlius“ ir „išsigimėlius“?

Kaip su jų atžvilgiu skriejančia nepakantos kalba, kuri platinama ir A. Toliatą sujaudinusioje peticijoje, ir kunigų kalbose iš sakyklų tikintiesiems, ir mokyklose moksleiviams?

Kaip su ta neapykanta, kurią pasikinkę atakuoja L. Kasčiūno gerbėjai visus tuos, kurie drįsta abejoti jų pasaulio surėdymu?



Jie "naciukai". Nors gal ir nereikia čia kabučių. Jaunatvišką entuziazmą Murzos dešinėje aprengus krikščioniškais...

Posted by Indre Makaraityte on 2021 m. kovo 1 d., pirmadienis


L. Kasčiūnas jokio emocingo rašto šiuo klausimu neišspaudžia, neišspaudžia nė Bažnyčios hierarchai. Bet, pagal L. Kasčiūno išplatinto Kauno arkivyskupo Kęstučio Kėvalo paraginimą, parapijos sulaukia paskatinimo ir paraginimo pareikšti savo nuomonę visais rūpimais klausimais, iš kurių svarbiausias šiandien, žinoma, yra „iškrypėlių atėjimas“. Tad Bažnyčios tarnų ir bet kurio kito tradicinių vertybių gynėjo kalbos, kad LGBT bendruomenė yra „iškrypėliai, išsigimėliai, birbintojai, čiulpiantys tą vietą žemiau bambos, homikai ar pedikai“ nėra nei nepagarba, nei agresija, nei nekultūra.

Viso labo nuomonė, o pliuralistinėje visuomenėje juk visos nuomonės turi būti gerbiamos.

Brolis Paulius iš gimnazijos kapeliono pareigų buvo skubiai ir tyliai atleistas, niekam nė nežibtelėjus klausimo tų pačių konservatorių deleguotai švietimo ir mokslo ministrei Jurgitai Šiugždinienei, o kaip apskritai toks žmogus galėjo dirbti mokykloje ir kiek tokios neapykantos skleidimo yra kitose Lietuvos mokyklose. Taip pat niekas iš politikų nepaklausė Lietuvos kariuomenės vado, kaip jis vertina tai, kad neapykantą LGBT bendruomenės atžvilgiu platina kunigas Arnoldas Valkauskas, Lietuvos kariuomenės Ruklos įgulos kapelionas.

Teisingai, Lietuvos kariuomenėje iškrypėlių nėra ir negali būti.

Bet L. Kasčiūnas turi ir rimtesnių klausimų bei darbų, vos spėja suktis.

Toje jau skandalinga tapusioje peticijoje įvardijamoms kaip „Lietuvai blogį nešančioms mažumoms, iškrypėliams lgbtšnikams“ talkininkauja valdančiosios koalicijos partneriai. Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen į Konstitucinio Teismo teisėjus pasiūlė vieną geriausių Lietuvoje civilinės teisės ekspertų profesorių Vytautą Mizarą. V. Mizaras ne tik neslepia savo homoseksualumo, bet ir aktyviai reiškiasi žmogaus teisių srityje. Gina save ir kitus, kuriuos „iškrypėliais“ vadinti ragina ir leidžia kunigai iš Lietuvos bažnyčių sakyklų.

„Neabejoju kandidato V. Mizaro kompetencija. Tiesiog aš matau jo pasaulėžiūrinius principus, požiūrį į teisę vertybine prasme – aš žiūriu kitaip. Norėčiau kitokio kandidato“, – pareiškė Laurynas Kasčiūnas ir pliuralistinėje, anot L. Kasčiūno, Lietuvoje, aukščiausio rango profesionalas tampa savo seksualinės orientacijos įkaitu. Jo seksualinė orientacija tampa argumentu garsų teisės profesorių skiriant į vienas svarbiausių, valstybėje Konstitucijos viršenybę įtvirtinančių, institucijos pareigas. Konstitucijos, kurioje juodu ant balto parašyta, kad Lietuva yra pasaulietinė valstybė ir kad laisvė reikšti įsitikinimus Lietuvoje nesuderinama su nusikalstamais veiksmais – tautinės, rasinės, religinės ar socialinės neapykantos kurstymu, šmeižtu ir dezinformacija.

Bet, pasirodo, tradicinių vertybių puoselėtojų koneveikiami „iškrypėliai“ grasina ne tik Stambulo konvencija ir dviejų lyčių partnerystės įteisinimu. L. Kasčiūnas tame pačiame feisbuko įraše apie tai, kas jį labai liūdina, pabrėžia, kad „liberalai ir kiti kairieji“ dar puola ir puola istorinės atminties politiką.

Ir, žinoma, primeta savo pretenzijas.

Ir ratu apsukę mes nuo homoseksualų prieiname iki žydų. Tie žydai, net ir į duobes suversti, vis tiek sugeba reikalus gadinti doriems tradicinių vertybių gynėjams. Nes kas gi kitas išdrįstų pulti istoriką, prasimušusį į Seimą, Valdą Rakutį, Tarptautinei Holokausto dienai skyrusį visą publikaciją, kurioje polemizavo kolaboravimo klausimu, kviesdamas diskutuoti ir aiškintis, kodėl žydai bendradarbiavo su sovietų valdžia, žydų tautybės asmenys ėjo aukštas pareigas sovietinėse represinėse struktūrose ir patys kolaboravo su nacių valdžia, taigi, irgi dalyvavo Holokauste.

„Betgi kaip su tais talkininkais? Kas tie žmonės, kurie perima baisias idėjas? Ar tai lietuvių tautos lyderiai, tokie kaip pirmasis savanoris Kazys Škirpa ar Generolas Vėtra? (...) Nepaisant didelio pastarųjų metų ažiotažo, niekaip nepavyko įrodyti, kad Holokaustą organizavo jie. Ne, tai visai kiti žmonės, dažnai neišsilavinę (...). Jie panašūs į stribus“, – pareiškė V. Rakutis.

Ne tik itin jautrūs neapykantos ir Holokausto neigimo klausimais Izraelio ir JAV diplomatai, bet ir Lietuvos istorikai pareiškė, kad profesorius peržengė ir žmogiško jautrumo ribas, ir užsiima istorijos manipuliacija. „Įdarbina“ stereotipines antisemitines klišes, kurios naudojamos pridengti labai sunkiai maskuojamą faktą, kad Lietuvoje, patiems lietuviams bendrininkaujant, buvo išžudyti beveik visi Lietuvos žydai.

„Šito žmogaus jokiu būdu negalima marginalizuoti“, – gina jį L. Kasčiūnas. „Bet jis tikrai nenorėjo to ir net negalvojo apie tai, kas jam dabar yra priskiriama“, – sako Seimo narys, nes po tokių pareiškimų V. Rakučiui teko pasitraukti iš Laisvės ir atmintinų dienų komisijos. Ir kaip tik tokiu metu, kai reikia atlaikyti Birželio sukilimo, keliantį daug opių klausimų istorikams, minėjimą.

Nes klausimų kyla istorikams, tik ne L. Kasčiūnui, V. Rakučiui ir grupuotei, uzurpavusiai Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimų centrą. Visai nenuostabu, kodėl Centro vadovybei nepasitikėjimą išreiškus 17-ai istorikų, L. Kasčiūnas stoja ne į jų, o į vadovybės pusę.

Ir Seime daro viską, kad istorikų keliami klausimai, ar galima tyrėjams primetinėti, kaip tirti istorinius įvykius, bet ir bausti kitaip galvojančius ir kritikuojančius, būtų nužeminti iki administracinio lygio nesusipratimų. Pliuralistinėje demokratinėje valstybėje, kurioje, anot L. Kasčiūno, negali dominuoti kažkokia viena, o ypač liberalioji ar kuri kita kairioji ideologija, Centro istorikė Mingailė Jurkutė vieną papeikimą „užsidirbo“, kai išdrįso viešai suabejoti Laisvės kovų statuso suteikimu tuomet buvusiam Centro vadovo patarėjui Vidmantui Valiušaičiui. O antrasis papeikimas jau pakeliui, nes nutildyti ir išėsdinti su pirmuoju nepavyko.

Bet aš beveik neturiu abejonių, kad esminis klausimas, kurį kelia L. Kasčiūno tradicinių vertybių priešininkais apvadinti profesionalūs istorikai ir Vilniaus universiteto rektorius, ar Lietuva tikrai suka istorijos propagandos keliu, bus atsakytas. Kaip ir klausimai dėl Stambulo konvencijos ar vienalyčių porų partnerystės L. Kasčiūnas interviu LRT prieš keletą savaičių paaiškina, kad šiais klausimais jis ieškos atramos kitur. Ne valdančiojoje koalicijoje.

„Neišvengiamai, turbūt, Laisvės partija kalbėsis su socialdemokratais, kažkuo kitu iš opozicijos, o mes galbūt ieškosime paramos kitais formatais“, – sako L. Kasčiūnas, ir kadangi Lietuvos Seimas nėra begalinė žemė, tai nesunku ir atrinkti, kas bus jo atrama. Pirmose gretose tarp LGBT bendruomenės niekintojų yra Seimo narys Mindaugas Puidokas ir Darbo partija, o už peticijos, raginančios patraukti iš pareigų homoseksualumą atvirai deklaruojantį Vytautą Raskevičių iš Seimo Žmogaus teisių komiteto pirmininko, – Seimo „valstiečiai“ ir jų vadas Ramūnas Karbauskis.

Aną savaitę L. Kasčiūnas su dar keliais konservatoriais – V. Abramikiene, P. Saudargu ir A. Ažubaliu – iš stalčiaus ištraukė pačios Agnės Širinskienės teisės aktą kaip alternatyvą, kurią teikia jų pačių valdančiosios koalicijos partneriai, tai būtų net naivu nesuprasti, su kuo L. Kasčiūnas pirmiausia tarsis ir susitars svarbiausiais vertybiniais klausimais.

Ir visai nesvarbu, kad R. Karbauskiui krikščionių Dievas greičiausiai ne pats svarbiausias jo dievų panteone.

Tiesa, ir dar G. Nausėda. Jis taip pat padės. Nes „naciukų“ retorikos ir demagogijos užtvindytoje Lietuvoje, kurioje žydų seniai nebėra, liko susitvarkyti tik su LGBT. Ir L. Kasčiūnas turi darbo tikrai ne vienai kadencijai į priekį.

Daugiau Delfi.lt

Spausdintuvas versija spausdinimui | Pasidalinti pasidalinti | Klaida pastebėjote klaidą?

Dalinkimės

Email E. paštu

Dalintis su Facebook Facebook

Dalintis su Twitter Twitter

Dalintis su Myspace MySpace

Dalintis su Frype.lt Frype.lt

Dalintis su Blake.lt Blake.lt

Komentarai

Norėdamasi komentuoti, turite būti užsiregistravęs ir prisijungęs

prisijungti | registruotis